Het team van Houweling

Maak kennis met onze gedreven interieuradviseurs in één van de winkels. De mensen van Houweling Interieur maken het verschil door jarenlange ervaring in deze branche en de collectie. De combinatie van betaalbare kwaliteitsmeubelen, leuke (nieuwe) meubelmerken én een stukje maatwerk geeft ons team de vrijheid om met de klant een eigen interieur te creëren.

Dit zijn de gezichten achter Houweling Interieur

Wij zijn een bevlogen familiebedrijf met ruim 45 jaar passie voor interieur. Ons kleine betrokken team bestaat uit 20 medewerkers die allemaal één doel hebben: jou blij maken met eigenzinnige kwaliteitsmeubels. Dit begint bij onze enthousiaste interieuradviseurs in onze winkels en gaat achter de schermen onverminderd door. Wij garanderen jou de beste service en beleving. Daarom hebben wij alles in eigen beheer: van de bezorging tot de serviceafhandeling en van de administratie tot de content marketing.

Kantoor en magazijn Leiden

De broers,
Sander en Michel Houweling

De broers Sander en Michel runnen samen ons mooie familiebedrijf. Sander is het creatieve brein achter de eigenzinnige collectie, hij is verantwoordelijk voor de inkoop en de presentatie in de winkels. Michel houdt zich bezig met de algemene bedrijfsvoering en is de drijvende kracht achter het marketingbeleid.

André

André werkt al sinds 1988 bij ons. Hij was de rechterhand van Leo Houweling. In het begin werkten ze met 4 mensen die samen het bedrijf runden. Tegenwoordig houdt André zich bezig met de administratie en het orderproces. “Na al die jaren heb ik het nog steeds naar mijn zin. Houweling is onderdeel van mijn dna!”

Rob

Rob is al ruim 20 jaar werkzaam bij ons, als servicemedewerker. Een keer per week rijdt hij langs bij de klanten om problemen op te lossen. “Het is leuk om bij een familiebedrijf te werken omdat de lijnen lekker kort zijn, hierdoor zijn we de klant zo goed mogelijk van dienst. Geen dag is hetzelfde, door die afwisseling vliegt de tijd.”

Kevin

Kevin is na zijn stageperiode in 2008 bij ons in dienst gekomen als logistiek medewerker. Dat betekent dat hij de meubels bezorgt en monteert en ervoor zorgt dat het magazijn in Leiden op orde is. “Onder de collega’s heerst een goeie sfeer. Ik vind het bovendien heel leuk om mensen thuis blij te maken met nieuwe meubels.”

Debby

Debby werkt sinds 2021 bij ons in een hele nieuwe functie: copywriter. Ze schrijft en creëert websiteteksten, blogs en nieuwsbrieven. Daarnaast verzorgt ze alle posts op de sociale media. “Ik ben aangenomen als SEO-tekstschrijver, maar als snel was er ruimte om meer taken te doen. Daardoor is mijn werk heel erg afwisselend.”

Jeroen

Jeroen werkt sinds een paar jaar bij ons als logistiek medewerker. Als bijrijder bezorgt hij samen met Kevin de meubelen bij de mensen en helpt hem bij het op orde houden van het magazijn. Daar hoort ook het zagen, opschuren en lakken van de boomstamtafels bij. “Ik heb het prima naar mijn zin en hoop hier nog lang te kunnen blijven.”

Woonwinkel Amsterdam

Taron

Bedrijfsleider Taron is sinds 2019 bij ons in dienst. Hij was horecaondernemer, voordat hij de interieurbranche inrolde. Taron is een onderhoudende collega die in Amsterdam een hecht team heeft neergezet. “Het enthousiasmeren van mensen vind ik leuk. Dat geldt voor de collega’s én de klanten!”

Rob

Rob is in 2000 bij ons komen werken. Hij heeft hiervoor in de kleding gezeten en in de horeca gewerkt, maar in de meubelbranche voelt hij zich helemaal op zijn plek zitten. “Ik vind het heerlijk om mensen te adviseren en een goede sfeer te creëren.  Mijn dag is geslaagd, als de klant blij de deur uit gaat!”

Alicja

Alicja is in 2016 bij ons in dienst gekomen. Het is een energieke, vrolijke collega die het heerlijk vindt om onder de mensen te zijn. Ze gaat graag in gesprek met de klant en zorgt dan voor een gezellige sfeer. “Het klantcontact vind ik het leukste van mijn werk. Daar haal ik ontzettende veel energie uit.”

Athyna

Athyna werkt al vele jaren in de interieurbranche en heeft bij meerdere winkels in Villa Arena gewerkt. Sinds 2021 versterkt zij met haar rijke ervaring en gezellige persoonlijkheid ons team. Athyna is een sociaal dier en straalt energie uit. “Samen met de klant iets creëren vind ik het allerleukst!”

Woonwinkel Leiderdorp

Dennis

Dennis is bedrijfsleider en werkt al sinds 1996 bij ons. Hij vindt het leuk om een mooie order uit te schrijven. Maar wat hem betreft moet dat ontstaan vanuit persoonlijk advies en niet vanuit verkooptargets. “Houweling Interieur werkt niet met commissies. Daarom zit ik al vele jaren helemaal op mijn plek.”

Petra

Petra is in 2007 bij ons in dienst gekomen. Zij is een zeer creatieve en gezellige collega die zorgt voor een vrolijke noot in de winkel. “Ik denk dat ik daarom zo gek ben van het kleurrijke Fama. En om samen met de klant in hun fantastische 3D-tool een meubelstuk te creëren waar de klant helemaal blij van wordt!”

Leo

Leo is in 2015 bij ons in dienst gekomen. Officieel is hij al met pensioen, maar hij vindt het nog veel te leuk om in de winkel te werken. Hij is de rust zelve, heel erg creatief en geeft graag uitgebreid interieuradvies. “Ik houd van mensen en vind het nog steeds heel erg leuk om de klant te helpen.”

Axel

Axel is in 2018 bij ons als stagiair gestart. Hij werkt nu alleen in de weekenden en doordeweeks is hij druk met zijn studie hbo bouwkunde. “Het liefst begeleid ik mensen in hun zoektocht naar hét droominterieur met een zeer uitgebreid advies, 3D-tekeningen of een mooie presentatie.”

Woonwinkel Rotterdam

Peter

Peter is bedrijfsleider en adviseur in onze winkel in Rotterdam. In 2012 is hij bij ons in dienst gekomen. Peter creëert interieurs die echt anders zijn dan anders. “En dan de blije reacties te horen van de klanten die content zijn met het juiste advies en met de nieuwe aanwinst. Daar doe ik het voor!”

Kiny

Al 10 jaar is Kiny een vast gezicht. Ze geniet van het contact met de klant. Inmiddels is Kiny al een paar jaar met pensioen, maar nog steeds staat ze 2 dagen in de week in de winkel. “Ik ervaar het bedrijf als een warm bad. De familie en collega’s zorgen voor een hele fijne werksfeer.”

Vincent

Vincent werkt sinds 2023 bij ons. Met een berg aan ervaring en zijn rustige manier van doen, past hij perfect in het team. “Het prettige contact met de collega’s zorgden ervoor dat ik me direct thuis voelde.” En hij doet iets wat hij echt leuk vindt: “Samen met de klant iets moois creëren.”

Shayani

Shayani is in 2021 bij ons gestart als stagiair, waarna ze in dienst is gekomen. Het leukste vindt ze het meedenken met de klant, dan kan ze haar creativiteit kwijt. “Fama vind ik een tof merk, dan kan ik echt helemaal los gaan! Als het lukt om klanten écht te helpen, dat vind ik superleuk.”