Klantenservice

Hallo,  hoe kunnen we je helpen?

Vragen? Blijf er niet mee zitten. Op deze pagina hebben we de meest voorkomende alvast voor je geprobeerd te beantwoorden. Mocht jouw vraag of het juiste antwoord er niet bij staan, neem dan gewoon contact met ons op. Dat kan via de mail of telefonisch voor ouderwets persoonlijk contact. Waar je ook voor kiest, we zitten voor je klaar.

Service-Rob

Waar ben je naar opzoek?

Bestellen
Advies en hulp bij aankoop
  • persoonlijk advies in de winkel
  • Telefonisch advies via 071-5414300
  • Contactformulier
Bestellen via webshop / email

Kies de gewenste artikelen uit op de website en zet deze in de winkelwagen. Open deze daarna (rechts boven in de hoek) om vervolgens een offerte hiervoor aan te vragen. Wij zullen u dan een offerte versturen met de mogelijkheid de order op afstand af te sluiten.

Bestellen in de winkel

Het beste is om in één van onze winkels uw bestelling te doen. Omdat er zo veel mogelijkheden zijn leggen we dit graag persoonlijk uit en kunnen het ook laten zien.

Levertijd

De levertijd zal afhangen van het artikel(en) die u gekocht heeft. Dit loopt uiteen van 1 tot 2 weken bij een showmodel of voorraad product tot 3-4 maanden voor op maatwerk meubelen. Wij zullen bij aankoop altijd een indicatie geven van de levertijd, maar zekerheid hierin is lastig. Dit komt omdat onze collectie niet uit voorraad artikelen bestaat en (bijna) altijd speciaal gemaakt worden voor de klant.

Bezorgen en afhalen
Bezorgen
  • Wij zijn een servicegericht bedrijf en vinden het nog vanzelfsprekend dat we je nieuwe meubelen gratis bezorgen door onze eigen bezorgers. Bekijk de voorwaarden bij de bezorgvoorwaarden.
  • Wij zetten alles netjes op de plek waar jij het wilt, pakken het uit, monteren eventueel en zorgen voor plakvilt als dat nodig is. Ook nemen we alle verpakkingsmaterialen weer mee zodat u direct kunt genieten van uw nieuwe meubel(en).
  • Indien de nieuwe meubelen naar een etage moeten.
Montage

Onze eigen monteurs zijn de beste! Die weten namelijk wat ze bezorgen en monteren en kunnen zo het snelste en beste werk afleveren. Bij sommige meubelen zal montage apart worden berekend, maar dit zal altijd bij aankoop worden besproken en zo komt u nooit voor verrassingen te staan.

Opslag

Wilt u nieuwe meubelen aanschaffen maar is de opleverdatum van uw huis nog niet bekend? Geen probleem. De bij ons aangeschafte meubelen kunnen gerust wat langer blijven staan in ons eigen magazijn. Ook hier zitten geen extra kosten aan verbonden!

Retour

Indien u iets via onze website heeft gekocht kunt u gebruik maken van de retourservice. Geef dit goed aan in het serviceformulier en we nemen contact met je op wanneer dit gaat gebeuren. Let op; hier kunnen kosten aan verbonden zijn. Dit zal nooit hoger liggen dan de bezorgkosten.

Garantie en Klachten
CBW erkend

Houweling Interieur is aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen. Dit houdt in dat er duidelijke afspraken zijn over voorwaarden, aanbetalingsregeling en klachtenafhandeling. Zie hier onze inschrijving. (https://www.cbw-erkend.nl/bedrijven-zoeken?term=houweling&place=&type=&branch= )

Garanties
  • De garantie is standaard 2 jaar volledige garantie op uw nieuwe meubelen.
  • Vaak is er een (aanvullende) fabrieksgarantie van toepassing tot zo’n 5 jaar garantie.
  • Op zitmeubelen kan een extra All-in-house garantie worden aangeschaft. Dit is 5 jaar garantie op alle mankementen in constructie maar ook op vlekken. Vraag naar de voorwaarden. Bekijk hier de folder ( https://www.oranje-concepts.com/wp-content/uploads/2020/01/4796-AIHS-folder-5-jaar-NL.pdf)
Klachten
  • Indien u problemen heeft met uw (nieuwe) meubel, zal u altijd contact moeten opnemen met onze service-medewerker. Dit kunt u doen door te bellen (071-5414300 optie 1), te mailen (service@houwelinginterieur.nl) of via het serviceformulier op deze site.
  • Na acceptatie van de klacht zullen wij zo snel mogelijk een oplossing voorstellen. Dit kan direct vanuit de fabriek zijn ofwel wij komen bij u langs om het probleem te verhelpen. Helaas kan het gebeuren dat we het meubel zullen ophalen om de klacht bij de fabrikant te laten verhelpen. Maar we zullen altijd trachten om de klacht zo goed en zo snel als het kan op te lossen.
  • Mocht u het niet eens zijn met de wijze waarop wij de klacht hebben behandeld, dan heeft u nog de mogelijkheid om dit via de Onafhandelijke Geschillenbeslechter van het CBW te laten lopen. De naam zegt het al, dit is een onafhankelijk instituut dat het probleem gaat beoordelen en een uitspraak zal doen.
Onderhoud en Advies
  • Klik hier voor onderhoudsadvies voor houten meubelen ( pdf )
  • Klik hier voor onderhoudsadvies voor leren meubelen ( pdf )
  • Klik hier voor onderhoudsadvies voor stoffen meubelen ( pdf )
Betalen
Aanbetaling
  • Omdat alle producten die je bij ons besteld ook speciaal voor jou gemaakt worden, vragen wij altijd een aanbetaling van 25%. Deze aanbetaling wordt behandeld volgens de regels van de Centrale Branchevereniging Wonen.
  • De aanbetaling kan worden gedaan in onze winkels middels
    • PIN
    • Creditcard (mogelijk extra kosten)
    • Contant
Betaling
  • De rest van het totaalbedrag betaal je bij levering van de goederen. Je kunt bij onze eigen bezorgers betalen middels:
    • PIN
    • Contant
  • Er is ook de mogelijkheid om het bedrag van te voren over te maken. Dit zal minimaal 2 werkdagen van te voren binnen moeten zijn en kunt u overmaken naar: Houweling Interieur,  IBAN NL37RABO0161900925  onder vermelding van uw ordernummer.

Niet kunnen vinden wat u zocht? Of wilt u ons aanvullende informatie verstrekken i.v.m. uw product of bestelling?

*alleen in te vullen bij klacht of vraag over order.