Klantenservice

Hoe kunnen we jou helpen?

Heb je vragen? Blijf er niet mee zitten. Hieronder vind je het antwoord op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan even contact met ons op. Dat kan via de e-mail of telefonisch. Of vul het contactformulier in onderaan deze pagina. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met jou op.

Waar je ook voor kiest, we staan voor je klaar.

houweling interieur, zo eigen

Het antwoord op de meest gestelde vragen

Bestellen

Advies en hulp bij aankoop

Heb je een vraag over een van onze meubelen of accessoires? Wil je meer weten over kleuren, materialen of afmetingen? Wij geven jou het liefst persoonlijk interieuradvies in onze winkels. Maak een afspraak of kom gewoon langs. Heb je een korte vraag? Bel ons dan via 071-5414300 of vul het contactformulier in.

Bestellen via webshop / email

Kies de gewenste items uit op de website en zet deze in de winkelwagen. Open de winkelwagen (rechts boven in de hoek) en vraag een offerte aan. Wij nemen contact met je op over de mogelijkheden en prijzen en/of sturen je de offerte toe. Bij voorkeur vindt de daadwerkelijk aankoop in onze winkels plaats. Maar als je liever iets per e-mail besteld, dan is dat uiteraard ook mogelijk. In dat geval benadrukken wij wel dat het hier niet gaat om een koop-op-afstand en dat er geen bedenktijd is.

Bestellen in de winkel

Je kunt jouw bestelling het beste in één van onze winkels doen. Kom proefzitten, kleuren vergelijken en materialen voelen. De mogelijkheden zijn legio! Onze ervaren interieuradviseurs helpen jou graag bij het maken van de juiste keuze.

Levertijd

De levertijd verschilt per meubelstuk. Een showmodel of een item dat op voorraad is, heeft een levertijd van 1 tot 2 weken. Maatwerkmeubelen hebben een gemiddelde levertijd van zo’n 3 tot 4 maanden. Bij aankoop geven we altijd een indicatie van de levertijd, maar wij kunnen niets garanderen. Dit komt omdat wij afhankelijk zijn van de leverancier. En bovendien worden de meubelen in de meeste gevallen speciaal voor de klant op maat gemaakt.

Bezorgen en afhalen

Bezorgen

  • Wij vinden het nog vanzelfsprekend dat we jouw nieuwe meubelen gratis bij je thuis bezorgen. Dit gebeurt door onze eigen bezorgers.
  • Wij pakken de meubelen voor je uit, monteren deze ter plekke, zorgen voor plakvilt als dat nodig is en zetten alles netjes op de door jouw gekozen plek. Ook nemen we alle verpakkingsmaterialen weer mee, zodat jij direct kunt genieten van je nieuwe meubelen.
  • Als de meubelen in plaats van op de begane grond, boven geplaatst moeten worden, vermeld dit dan direct bij de aankoop. Ook de maat van de lift is daarbij belangrijk. Als de meubelen niet in de lift passen, moet er – op eigen kosten – een verhuislift komen.

Montage

Onze eigen mensen zijn natuurlijk zeer bekend met de meubelen. Zij doen dan ook zelf de de montage en leveren snel en goed werk af. Bij sommige meubelen wordt de montage apart berekend. Dit bespreken we uiteraard bij de aankoop, zodat jij niet voor verrassingen komt te staan.

Opslag

Wil jij je nieuwe meubelen alvast bestellen, maar is de opleverdatum van je huis nog niet bekend? Geen probleem. Jouw meubelen kunnen gewoon wat langer blijven staan in ons eigen magazijn. Ook hier zijn geen extra kosten aan verbonden!

Retour

Alleen aankopen via een webshop mag jij retourneren. Wij hebben echter geen webshop, dus dit is bij ons niet van toepassing. Wil jij iets op zicht? Bespreek dit dan met onze adviseurs in een van onze winkels.

Garantie en Klachten

CBW erkend

Houweling Interieur is aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen. Dit houdt in dat er duidelijke afspraken zijn over voorwaarden, aanbetalingsregeling en klachtenafhandeling. Hier vind je die informatie over onze inschrijving. Op al onze verkopen hanteren we de algemene voorwaarden die zijn opgesteld door het CBW. Deze ontvang jij bij aankoop van je meubelen.

Garanties

  • Jij hebt standaard 2 jaar volledige garantie op jouw nieuwe meubelen.
  • In veel gevallen is er een (aanvullende) fabrieksgarantie van toepassing tot zo’n 5 jaar.
  • Op zitmeubelen kan je een extra All-in-house-garantie aanschaffen. Jij hebt dan 5 jaar garantie op alle mankementen in de constructie. Er zit zelfs een vlekkengarantie op! Hier vind je alle informatie. En vraag vooral ook in onze winkels naar de voorwaarden.

Klachten

  • Is er onverhoopt een probleem ontstaan met je aankoop? Wat vervelend! Wij vragen je in dat geval om even contact op te nemen met onze servicemedewerker, zodat wij jou kunnen helpen het probleem op te lossen. Dit kan telefonisch (071-5414300 optie 1), via de e-mail (service@houwelinginterieur.nl) of via het contactformulier onderaan deze pagina.
  • Wij doen altijd ons uiterste beste om zo snel mogelijk met een oplossing te komen. De afhandeling loopt direct via de fabrikant. Of onze eigen servicemedewerker komt bij jou langs om het probleem op te lossen. In sommige gevallen moeten we het meubel ophalen om het euvel door de fabrikant te laten verhelpen.
  • Ben jij het niet eens met de wijze waarop wij jouw klacht hebben behandeld? Dan heb jij de mogelijkheid om dit via de Onafhankelijke Geschillencomissie van het CBW te laten lopen. De naam zegt het al: dit is een onafhankelijk instituut dat het probleem beoordeelt en een uitspraak doet. Meer informatie vind je op uitgesprokenzaak.nl .

Onderhoud en Advies

  • Klik hier voor onderhoudsadvies voor houten meubelen ( pdf )
  • Klik hier voor onderhoudsadvies voor leren meubelen ( pdf )
  • Klik hier voor onderhoudsadvies voor stoffen meubelen ( pdf )

Betalen

Aanbetaling

  • Alle meubelen die je bij ons besteld worden speciaal voor jou gemaakt. Daarom vragen wij altijd een aanbetaling van 25%. Deze aanbetaling wordt behandeld volgens de regels van de Centrale Branchevereniging Wonen.
  • De aanbetaling kan worden gedaan in onze winkels met:
    • pinpas
    • creditcard (mogelijk extra kosten)
    • contant geld

Betaling

  • De rest van het totaalbedrag betaal je bij levering van jouw meubel(en). Je kunt bij onze eigen bezorgers betalen met:
    • pinpas
    • contant geld
  • Je kunt het bedrag ook van tevoren overmaken. Het bedrag moet minimaal 2 werkdagen voorafgaand aan de bezorgdatum binnen zijn. Betaalgegevens: Houweling Interieur,  IBAN NL37RABO0161900925 onder vermelding van jouw ordernummer.

Of neem contact met ons op.

    *alleen in te vullen bij klacht of vraag over order.